smartfon

Email marketing to forma marketingu, która pozwala na bezpośrednią komunikację za pomocą poczty elektronicznej. Może ona przybierać postać maili transakcyjnych, newsletterów, autoresponderów, informacji prasowych, ogłoszeń, katalogów, wiadomości triggerowanych. Email marketing posiada bardzo wiele zalet. Przeczytaj ten artykuł, aby poznać jedne z nich.

Email marketing -korzyści płynące z zastosowania 

Email marketing może liczyć na bardzo duży zasięg. Wynika to z tego względu, że większość internautów posiada skrzynkę e-mailową. Dzięki tej formie marketingu masz możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem. Możesz w łatwy sposób zdobyć ich lojalność i zaufanie. W ten sposób zbudujesz zaangażowanie wokół swojej marki. Wysyłanie maili regularnie sprawi, że na pewno zaistniejesz w świadomości odbiorcy. Warto dostrzec ten fakt, że użytkownicy internetu z pewnością codziennie wchodzą na pocztę elektroniczną. Mając atrakcyjne informacje do przekazania, będą oni chętniej i z dużą ciekawością otwierać Twoje wiadomości. Dlatego też za pomocą newsletterów możesz poinformować ich o istniejących rabatach, czy promocjach. A przygotowanie ich nie jest rzeczą trudną. Istotna jest sama treść, która w pewien sposób będzie odpowiadać na potrzeby klientów.

Jakie możliwości otwiera przed Tobą automatyzacja?

Automatyzacja ma na celu usprawnić procesy marketingowe. Dzięki niej możliwe jest bardziej precyzyjne prowadzenie kampanii reklamowej. Jej zaletą jest także dokładniejsze targetowanie kreacji do poszczególnych grup odbiorców. Ponadto również daje Ci ona możliwość zobaczenia, kto otworzył mailing oraz ile osób kliknęło w linki sprzedażowe. A co najważniejsze  – ile z nich zapoznało się z Twoją wiadomością.

Mierzalność e-marketingu. Na czym polega?

Do email marketingu istnieją zaawansowane systemy, które umożliwiają dokładne śledzenie statystyk z każdej utworzonej kampanii. Co dzięki temu możesz uzyskać? Przede wszystkim dowiesz się, jaki jest współczynnik otwarcia maili. A także, co najważniejsze, ile osób przeczytało Twoją wiadomość, weszło w link i odwiedziło stronę. Analiza działań email marketingowych umożliwia zdobycie cennych informacji. Znając je, możesz kontynuować prowadzenie komunikacji z odbiorcą.

Jakie są zalety personalizacji?

Do głównych zalet personalizacji należy segmentacja bazy. Ona zaś pozwala na dostosowanie przekazu marketingowego do profilu odbiorcy oraz do jego potrzeb. Musisz wiedzieć, że spersonalizowane treści oznaczają zwiększoną konwersję.

Jeżeli chcesz rozpocząć kampanię email marketingową swojej firmy, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like