odporność

Jesień zawitała do nas już na poważnie – to nie żarty! A wraz z jesienią, oprócz herbat z imbirem i spacerów wśród opadających liści – pierwsze, jesienne przeziębienia. Jak wzmocnić odporność na jesień? Podpowiadamy!

Dieta a budowanie odporności

Przede wszystkim podstaw na odpowiednią dawkę witamin i minerałów. To właśnie ich najbardziej brakuje nam w okresie jesienno zimowym.

Brak świeżych warzyw i spowodowane nim zmiany w diecie powodują, że w naszym organizmie jest o wiele mniej niezbędnych witamin i minerałów. Jeśli nie jesteś w stanie zapewnić sobie odpowiedniej dawki witamin w sposób naturalny, postaw na sprawdzone, dostępne w aptece suplementy. W miarę możliwości postaraj się także, aby Twój dzienny jadłospis był urozmaicony i aby znalazły się w nim warzywa oraz owoce.

Lubisz pomarańcze? Postaw na świeżo wyciskany sok. Kochasz herbaty? Zrób sobie typowo jesienną, rozgrzewającą i pełną witamin wersję – z dodatkiem cytryny, imbiru oraz miodu. Warzywa i owoce powinny być stałymi elementami Twojej diety.

Brak słońca a odporność

Wpływ na spadek naszej odporności ma także ograniczona ilość słońca jesienią i zimą. To właśnie ono w naturalny sposób pozwala na uzupełniane deficytów witaminy D3 w naszym organizmie.

Jesienią i zimą nie powinniśmy rezygnować z suplementacji witaminy D – która stymuluje nasz układ immunologiczny i pomaga w skutecznej walce z drobnoustrojami oraz chorobami. Twój układ odpornościowy po prostu potrzebuje witaminy D3 do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli chcesz skutecznie wzmocnić odporność, pamiętaj o dawkowaniu witaminy D3 w okresie, kiedy masz ograniczony dostęp do słońca.

Aktywność na świeżym powietrzu

Kiedy tylko zaczyna się jesień, często rezygnujemy z aktywności na świeżym powietrzu i przenosimy się na siłownię lub… robimy sobie wakacje od treningów. Postaraj się przełamać i zastąpić 15 minut scrollowania Instagrama krótkim spacerem. Zobaczysz, że Twój organizm Ci za to podziękuje.

Odpoczynek na wzmocnienie organizmu

Wpływ na naszą odporność ma także poziom stresu oraz ilość czasu, jaki poświęcamy na odpoczynek. Sen jest zbawienny dla organizmu w kontekście budowania odporności oraz regeneracji.

Dlatego też pamiętaj, aby znaleźć równowagę pomiędzy pracą a relaksem. Znajdź czas na sen i rozwijanie swoich pasji. Wypoczęty i zrelaksowany nie tylko będziesz czuł się lepiej ze sobą, ale przede wszystkim – będziesz bardziej odporny na jesienne infekcje.

A co, jeśli już zachoruję?

Jednymi z najczęstszych jesiennych chorób są przeziębienia, grypy oraz infekcje górnych dróg oddechowych. W przypadku tych ostatnich często jednym z objawów jest występowanie mokrego kaszlu, w którego zwalczeniu pomoże Ci FLUIMUCIL.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like