aparat

Podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków pracownicy agencji detektywistycznych współpracują z różnymi podmiotami. Jednym z nich są firmy ubezpieczeniowe, które nierzadko są zleceniodawcami dla detektywów. W jakich sytuacjach ubezpieczyciele mogą zgłosić się po pomoc do biura detektywistycznego? Jak wygląda współpraca obu podmiotów? Zapraszamy do lektury dalszej części artykułu.

Kiedy firmy ubezpieczeniowe zgłaszają się po pomoc do detektywów?

Jak wynika z ogólnodostępnych statystyk, każdego roku w Polsce wyłudzane są ubezpieczenia o wartości przekraczającej 100 milionów złotych. Szacunkowo wartość ta może wynosić nawet kilkaset milionów. Nic więc dziwnego, że firmy ubezpieczeniowe próbują robić wszystko, aby nie dać się nabrać na działania podejmowane przez naciągaczy. Jednym z najlepszych sposobów na obronę przed nieuczciwymi klientami jest zatrudnienie agencji detektywistycznej, której pracownicy walczą o dobre imię ubezpieczycieli.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, pracownik biura detektywistycznego Lampart, które jest największą agencją detektywistyczną w Polsce: Obecnie coraz większa liczba firm ubezpieczeniowych zgłasza się po pomoc do detektywów. Wynika to z faktu, iż z każdym rokiem pojawia się rosnąca liczba oszustów, którzy chcą wyłudzić pieniądze z ubezpieczenia. Współpraca ubezpieczycieli z detektywami najczęściej związana jest z likwidacją szkód komunikacyjnych. Według szacunkowych danych detektywi zajmują się co dziesiątą szkodą powstałą na drodze. Badają głównie sprawy dotyczące OC, ponieważ odszkodowania z tytułu ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej są wyższe. Mimo że wiele z tych przypadków dotyczy stosunkowo niewielkich incydentów, w dłuższej perspektywie zatrudnienie agencji detektywistycznej może pozwolić firmie ubezpieczeniowej na znaczne oszczędności.

Jakie działania podejmują biura detektywistyczne podczas współpracy z ubezpieczycielami?

Wykonując usługi na zlecenie ubezpieczycieli, detektywi poszukują dowodów świadczących o błędach popełnianych przez osoby zainteresowane wypłatą odszkodowania za zaistniałe zdarzenie komunikacyjne. Zadaniem pracowników biura detektywistycznego jest zweryfikowanie, czy przedstawione przez poszkodowanych materiały są zgodne z prawdą i czy rzeczywiście przysługuje im wypłata odszkodowania. Działania podejmowane przez detektywów mogą dotyczyć zarówno obserwacji osób i mienia, jak i przeszukiwania dostępnej dokumentacji z miejsca zdarzenia w celu weryfikacji wiarygodności informacji dotyczących szkód zgłaszanych zakładom ubezpieczeniowym. Oczywiście wszystko zależne jest od charakteru zlecenia oraz oczekiwań klienta firmy detektywistycznej.

Podczas prowadzenia sprawy na zlecenie ubezpieczycieli detektywi rozmawiają z poszkodowanymi, szukają informacji wśród pozostałych uczestników oraz świadków danego incydentu drogowego, a także prowadzą oględziny miejsca zdarzenia i pojazdów biorących w nim udział. Często bowiem poszkodowani dopuszczają się nieuczciwych praktyk prowadzących do powiększenia rzeczywistych skutków wypadku. Mimo że stłuczka dotyczyła zaledwie fragmentu drzwi samochodu, po działaniach poszkodowanego do naprawy jest cały bok auta. Wszystko w celu wyłudzenia większej kwoty odszkodowania. Detektywi mają za zadanie przeciwdziałać takim praktykom.

You may also like