Bez względu na to, czy prowadzimy biznes, czy może jesteśmy autorami bloga, widoczność naszej witryny w sieci jest uzależniona od jej pozycji w wyszukiwarce Google. Aby nasza strona plasowała się jak najwyżej, potrzebne jest skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
Na widoczność naszej strony w internecie pracuje się długo i na kilku płaszczyznach. Na efekt końcowy składa się m.in. aktywność w mediach społecznościowych, dbanie o ilość oraz jakość treści na stronie, a także szereg innych działań, które składają się na proces, określany jako optymalizacja strony. Co dokładnie wchodzi w zakres takich działań i czy warto skorzystać z audytu SEO dla sklepów internetowych i innych witryn?
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku
Pozycjonowanie stron www do szereg działań, których efektem ma być jak najwyższa pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. O widoczności witryny mówimy, kiedy skuteczne pozycjonowanie strony www zapewnia jej pozycję w TOP 10 wyników pod wybrane słowa kluczowe. Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to niemal pewne zwiększenie widoczności witryny, a także większy ruch oraz sprzedaż produktów bądź usług.
Strony internetowe nie stają się jednak widoczne dla algorytmów Google z dnia na dzień. Należy zauważyć, że pozycjonowanie sklepów internetowych czy innych witryn to proces, który nie od razu będzie widoczny w Google Search Console. Działania pomagające w pozycjonowaniu stron rozpoczyna zazwyczaj audyt SEO, który przeprowadzają specjaliści do spraw pozycjonowania stron www i pozyskiwania potencjalnych klientów. Weryfikowane są treści na stronie, linkowanie, dokonywana jest też analiza konkurencji. Dopiero potem przygotowuje się strategię pozycjonowania, która obejmuje zarówno działania na stronie (content marketing, określenie słów kluczowych, linkowanie wewnętrzne), jak i poza nią (artykuły sponsorowane, social media, budowanie marki). Warto zatem zlecić podobne działania specjalistom, których znajdziesz na funkymedia.pl.
Pozycjonowanie lokalne i inne strategie
W pozycjonowaniu stron www nie można być zachłannym. Nawet najlepsza strategia pozycjonowania nie sprawi, że nasza firma nagle zdominuje rynek w danej branży lub ukształtuje najbardziej wiarygodną markę. Czasami działania na rzecz widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania to kwestia wyborów. Proces pozycjonowania strony może mieć np. charakter lokalny. Wówczas strona www wypełniana jest treściami, podkreślającymi lokalizację biznesu, jak np. „stomatolog Warszawa” albo „elektryk Kraków”. Efekty pozycjonowania strony zauważą w takim przypadku przede wszystkim lokalni internauci, którzy dzięki optymalizacji strony natkną się na nasze produkty bądź usługi.