Kochamy nasz nowoczesny sprzęt elektroniczny, wiedząc jednocześnie, że jego najsłabszym elementem jest jego największa część. Wyświetlacze smartfonów czy iPhone’ów ulegają awariom i szkodom zdecydowanie najczęściej. To jeden z powodów, dla których operatorzy komórkowi automatycznie przypisują takie ubezpieczenia po podpisaniu aneksów umów do comiesięcznych kosztów abonentów.
Powszechnie stosowane ubezpieczenie ekranu telefonu
Nie warto od razu skakać z radości na widok niedrogiego, miesięcznego, dodatkowego ubezpieczenia wyświetlacza w naszym nowym telefonie, ofiarowanego nam przez operatora. Ubezpieczenie ekranu telefonu może w takich przypadkach zawierać kilka punktów, co do których można mieć przynajmniej wątpliwości. Przyglądając się statystykom mówiącym, że już w pierwszym roku po zakupie jedna czwarta wszystkich urządzeń ulega awariom lub zniszczeniu oraz że wśród wszystkich szkód w ośmiu przypadkach na dziesięć mamy do czynienia z uszkodzeniem właśnie wyświetlacza, warto wybrać wartościowe ubezpieczenie ekranu telefonu.
Wysokość ubezpieczenia telefonu poza operatorem będzie najczęściej uzależniona od jego wartości rynkowej – im droższy, tym więcej zapłacimy rocznie za jego dodatkową ochronę. Najtańsze ubezpieczenia od operatora będą się wahać w granicach od 10 do 30 czy nawet 40 złotych brutto miesięcznie. Z czysto ekonomicznego punktu widzenia będą więc tańsze od innych, jednak w praktyce nie zawsze dadzą nam to, czego będziemy naprawdę potrzebować.
Ubezpieczenie ekranu telefonu – najczęstsze warunki ofert
Ofert ubezpieczenia ekranu telefonu są dzisiaj dziesiątki, wszystkie jednak będą miały zbliżone do siebie parametry. Zwykle obwarowaniu podlega suma kwot, na jakie możliwe jest wykonanie napraw lub liczba wykonanych napraw. Zwykle podawaną sumą jest 1 000 złotych – w praktyce nie jest to wysoka kwota, jeśli wziąć pod uwagę wartość samych telefonów. W takich wypadkach w ramach ubezpieczenia zbity, popękany czy zalany wyświetlacz zostaje wymieniony na nowy. Uszkodzenie musi jednak każdorazowo powstać przypadkowo, nie mogą zadziałać inne czynniki, jak umyślne spowodowanie szkody czy akt wandalizmu.
Coraz więcej firm, walcząc o zainteresowanie klienta, oferuje nie tylko sporo stacjonarnych punktów serwisowych, ale pewną nowość – opcję „door to door”. Obowiązkiem użytkownika korzystającego z takiego rozwiązania jest jedynie poinformowanie serwisu i zapakowanie przesyłki, a następnie przekazanie jej kurierowi. Ten dostarczy ją do serwisu, a po naprawie – przywiezie nam urządzenie z powrotem do rąk własnych.
Przyglądając się ofertom warto zwrócić uwagę, jakich telefonów będzie dotyczyć atrakcyjna oferta. Zdarza się, że tanie ubezpieczenie ekranu telefonu dotyczy jedynie nowych egzemplarzy, do roku lub dwóch lat po ich zakupieniu, a warunkiem skorzystania z ubezpieczenia jest jego praktycznie natychmiastowe wykupienie. Nie wszystkie ubezpieczenia będą obejmowały telefony starsze, niż dwuletnie – te mają zdecydowanie większą tendencję do usterek.
W przypadku niektórych firm można liczyć na pakiet ubezpieczeniowy uwzględniający również telefon zastępczy na czas naprawy, co sprawdzi się szczególnie w przypadku telefonów firmowych.